Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak zmieni się ul. Walczaka. Będą nowe ronda, dodatkowy pas jezdni. A jak idzie tam robota?

red.
Tak po przebudowie ma wyglądać rondo Gdańskie
Tak po przebudowie ma wyglądać rondo Gdańskie materiały miasta
Znowu byliśmy na ul. Walczaka. Zobaczcie, jak idą tam prace i sprawdźcie, jak zmieni się ta okolica, gdy wszystko zostanie zbudowane. Nas cieszą planowane ronda. W końcu da się spokojnie i bezpiecznie wyjechać z osiedla.

Najnowsze wieści z inwestycji za ponad 70 mln zł są takie: druga nitka ul. Łukasińskiego jest w zasadzie gotowa do ruchu - w takim stanie pozostaje od tygodni.
Przy Zawackiej kończy się rozbiórka betonowych klocków, które trzymały rozebrany już ciepłociąg (drzewa i krzaki wycięto dwa tygodnie temu). Z kolei wzdłuż ul. Walczaka, od ronda do wyjazdu z miasta, ciągle trwa wielka demolka (rozbiórka szyn tramwajowych) oraz sprzątanie po wycince drzew.
Ale to nie wszystko. Na samym końcu placu budowy, na wysokości Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej nr 1, trwają przygotowania do nowego pasa ruchu. W zasadzie widać już jego przebieg - dzięki wysypanemu piachowi pod podbudowę ulicy.

Rzut oka na plany i wszystko jasne

Gdy kilka dni temu pokazaliśmy Wam zdjęcia z wielkiej wycinki drzew przy ul. Walczaka, niektórzy z Czytelników dopytywali: to jak to w sumie ma po wszystkim wyglądać? Takie pytania zadają sobie też ci, którzy widzą powstająca drogę przy JRG1.
Zerknęliśmy więc do szczegółowych planów inwestycji z Programu Funkcjonalno – Użytkowego. Tam wszystko widać bardzo dokładnie.
Przebiegu gotowej ul. Łukasińskiego opisywać nie trzeba. Jest zbudowana, wszystko można zobaczyć gołym okiem.
Druga nitka ul. Zawackiej będzie oddzielona od pierwszej wąskim pasem zieleni. Obok nowej nitki będzie asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy. Drogowcy wykonają też zjazdy na tereny po Stolbudzie.
Co dalej? Rondo Gdańskie, gdzie ul. Zawackiej krzyżuje się z ul. Walczaka, zostanie powiększone. Tu już na planach pojawiają się dedykowane cyklistom trasy rowerowe. A rondo jest większe. Torowisko przebiegać ma przez jego środek.

Rondo, rondo i krańcówka

I tak dojeżdżamy do ul. Walczaka, gdzie zmian jest najwięcej. Druga nitka jezdni będzie prowadzona na pasie bliżej bloków. Na skrzyżowaniach z ul. Szarych Szeregów i Fieldorfa - Nila powstaną ronda. Tramwaj z kolei dojedzie do ostatniego wieżowca - krańcówka będzie przed ul. Fieldorfa - Nila. Ale nowa nitka jezdni pójdzie dalej. Ze starą nitką ul. Walczaka połączy się mniej więcej na wysokości jednostki straży pożarnej.
Szczegółowe (ale też wyraźne i dobrze opisane) plany znajdziecie w naszej galerii.

Pętla znika w oczach

TA PĘTLA SŁUŻYŁA NAM CAŁE DEKADY!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto